Array

تمام کسانی که اندامی زیبا می خواهند، به دنبال راهی ساده برای کاهش وزن هستند. قهوه ی سبز به عنوان یک چربی سوز قوی در امریکا شناخته شده و هر روزه به تعداد کسانی که از این ماده برای کاهش وزن و کم کردن چربی دور شکم خود استفاده می کنند، بیشتر می شود. عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز، یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام کلروژنیک اسید است. کلروژنیک اسید با آزاد کردن گلوکز در بدن و همزمان با افزایش سوخت و ساز و یا سوزاندن چربی موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کم شدن چربی ها می شود. این دو مکانیزم با هم، باعث جلوگیری از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافه در بدن می شود.

این ماده به سوختن چربی در شکم و اطراف کمر شما کمک فراوانی می کند و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد. افزایش تمرکز و انرژی در شما می شود. همچنین باعث می شود که بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید. طعم این قهوه کاملا شبیه همان قهوه ای ست که شما با صبحانه تان می نوشید. هنگامی که دانه های قهوه سبز تفت داده می شوند، کلروژنیک اسید آن از بین می رود . دانه های قهوه سبز تفته نشده، عطر کم تری دارند و بسیار تلخ هستند. اما اگر به فکر سلامتی خودتان هستید، تلخ نوشیدن آن بهتر است. از آنجا که قهوه ی سبز بسیار تلخ است، مصرف آن به شکل کپسول ۸۰۰ میلی گرمی توصیه می شود. خوردن یک کپسول در حدود ۳۰ دقیقه قبل از غذا، دوبار مصرف آن در روز با یک لیوان پر از آب، بهترین نتایج را در بر خواهد داشت.

البته بهتر است بدانید بر اساس برخی از پژوهش های انجام شده، آنتی‌آکسیدان‌هایی که در قهوه وجود دارد به تنظیم گلوکز‌ها کمک می‌کند تا فرایند تولید سلول‌های جدید چربی در خون کند شود. محققان اعلام کرده‌اند که عصاره‌ دانه‌ قهوه‌ی سبز بو داده نشده‌ی بدون کافئین بر پایین آوردن چربی بدن اثر می‌گذارد و این به مرور منجر به کاهش وزن می‌شود. دقت کنید، مصرف عصاره‌ی قهوه‌ی سبز بو داده نشده و نه قهوه‌های رایجی که روزانه می‌نوشیم.

شکلات: شکلات و خوردنی هایی از این قبیل می توانند خلق وخوی شما را تغییر دهند. در اصل بعضی از غذاها شادی آورند و بعضی دیگر برعکس اثر مخلاف دارند. باور کردنی نیست: اما تحقیقات حاکی از آن است که مصرف روزانه شکلات تلخ به این دلیل که سرشار از پلی فنول هاست می تواند شما را آرامتر و سرحال تر از کسانی نگه دارد که شکلات مصرف نمی کنند.
کاکائو میتواند سطح سروتونین مغز را نیز بالا نگه دارد و این دقیقا همان کاری است که داروهای ضد افسردگی انجام می دهند در نتیجه با مصرف کاکائو سطح سروتونین مغز خود را بالا نگه دارید و شادی و نشاط بیشتری را برای مدت طولانی تر داشته باشید. در واقع بسیاری از افراد خود را با شکلات درمان می کنند بخصوص خانم ها که در دوران پریود خود با کاهش سطح سروتونین مواجه می شوند، می توانند با خوردن شکلات آنرا جبران کنند. همچنین به غیر از شکلات مواد غذایی دیگری نیز بطور نسبی در بهبود خلق و خوی موثر هستند که در ادامه به آنها شاره می شود.
 
پروتئین: زمانی که در وضعیت مناسبی از نظر روحی نیستید کار شما تنها با یک بسته آبنات و یک شیشه نوشابه راه نمی افتد و مطمئن باشید که باید به سراغ پروتئین بروید. مصرف یک برش سیب و اسلایسی از کره بادام زمینی، تکه ای پنیر با برشی از هویج و گوشت می تواند بسیار کارساز باشد. چرا که پروتئین قند خون را ثابت نگه می دارد و به شما انرژی می دهد و هر چه انرژی شما بیشتر باشد خلق و خوی شما نیز بهتر است.
موز: به نوشیدنی خود موز بیافزایید و یا برشی از موز را در کنار غذای خود داشته باشید تا سطح دوپامین خونتان را افزایش دهید. دوپامین ماده ای شیمیایی است که تاثیر مثبتی بر انرژی و خلق و خوی شما دارد. دقیقا حسی را که در زیر دوش آب گرم دارید به یاد بیاورید چرا که دوپامین مسئول ایجاد این حس است.
کافئین و چای: حتما برای شما نیز پیش آمده تا روزتان را با بی حالی و رخوت شروع کنید مطمئن باشید با خوردن یک لیوان قهوه می توانید انرژی مضاعفی را برای خود به ارمغان بیاورید.

زردچوبه: زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است که در انتقال گیرنده های عصبی نقش مهمی دارد و به بهبود عملکرد مغز کمک می کند در نتیجه می تواند به طور حتم با افسردگی مبارزه کند.

خانواده توت ها: این خانواده سرشار از موادی به نام آنتوسیانین است. ترکیبی که نقش آنتی اکسیدانی دارد و خلق و خوی را بهبود می بخشد.
اسیدهای چرب امگا۳: چربی یافت شده در ماهی سالمون، ساردین و یا ماهی های روغنی، اسید چربی با نام DHA  است. افرادی که سطح این اسید چرب در آنها بالاست ضریب هوشی بالاتری دارند و عملکرد مغزی آنها بالاتر است.
مواد غذایی مضر
شکر: فرقی نمی کند که شکر را از طریق نوشیدنی دریافت کنید و یا اینکه با کاپ کیک بخورید در هر حال باید در مصرف شکر احتیاط کنید تا به دنبال آن از اضافه وزن و دیابت نیز بتوانید پیشگیری کنید. در مقابل اگر تمایل به خوردن ماده غذایی شیرینی دارید میوه بخورید.
گلوتن: چنانچه شما جز افراد حساس به گلوتن هستید باید احتیاط کنید چرا که مصرف گلوتن در شما می تواند موجب آسیب مغزی گردد و غده آدرنال را تحت تاثیر قرار دهد. غده ای که مسئول ترشح هورمون کورتیزول است. کورتیزول نقش موثری در پاسخ به استرس، سیستم ایمنی و عملکرد سیستم عصبی مرکزی دارد.
غذاهای فراوری شده: بسیاری از غذاهای چرب و فرآوری شده نقش بسزایی در تولید استرس دارند. بنابراین در مصرف آنها احتیاط کنید.
در نهایت می توان اینطور عنوان کرد که داشتن یک رژیم غذایی مناسب که بتواند خلق و خوی شما را نیز بهبود بخشد کار سختی نیست و نباید برای دستیابی به این هدف مواد غذایی زیادی را در طول روز مصرف کنید. تنها کافی است در هفته یک تکه شکلات سیاه بخورید، انواع توت را در سبد غذایی خود قرار دهید، هفته ای یکبار ماهی مصرف کنید و موز را جزو میوهای مصرفی خود بگذارید.

پیراشکی یا دونات نوعی شیرینی است که از خمیر سرخ شده همراه با کرمی شیرین درون آن درست می شود. این شیرینی در بسیاری از کشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این جا طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید براحتی آن را در خانه درست کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم:

آرد: ۵۰۰گرم

بهبود دهنده: ۲ونیم گرم

نمک: ۲گرم

شکر: ۸۰گرم

مایه خمیر: ۱۰گرم

آب:  ۲۵۰ الی ۳۰۰گرم

روغن مایع:  ۱۵گرم

baked-donuts

طرز تهیه: 

مایه خمیر را باشکر و۳ الی  ۴قاشق غذا خوری آب ولرم مخلوط کنید واجازه دهید حجم بگیرد.

آرد و بهبود دهنده را با هم الک کنید. نمک را در مقداری از آب حل کنید

مایه خمیر وارد را مخلوط کنید ۱۰۰گرم از آب.  را با شکر مخلوط کنید، اضافه کنید کمی ورز دهید آب و نمک را اضافه کنید.

روغن را اضافه کنید و در صورت لزوم بقیه آب، را هم اضافه کنید. تا خمیر یکدست شود و چسبندگی نداشته باشد وروی خمیر را پوشانده و۱ الی ۲ ساعت آن را استراحت می دهیم.

خمیر را به چانه های ۶۰  گرمی تقسیم کنید و در اتاق بخار قرار دهید البته در منزل چهار طرف سینی را لیوان آب جوش قرارداده و یک نایلون روی آن  می کشیم تا یک اتاق بخار خانگی داشته باشیم.

خمیر که حجم گرفت وسط آن را سوراخ می کنیم و در روغن فراوان با شعله متوسط سرخ می کنیم  و بعد می توان آن را در شربت زده ودر پودر نارگیل بغلتانید و یا شکلات را آب کرده و دونات ها را در آن بزنید.

اگر میان دونات ها را سوراخ نکنیم و در فر قرار دهیم پف آن می خوابد که بعد از سرد شدن کرم دلخواه را در بین آن قرار می دهیم.

})
X